Randstad

QYN neemt ons aan de hand in de wereld van Digitale Marketing

Wim Vos, International Design Director

Randstad heeft de etalages van haar vestigingen volledig gedigitaliseerd! Digital Signage is voor Randstad de tool gebleken om lokale medewerkers écht als marketeers van hun eigen succes in te zetten. Een omnichannel succesverhaal dat internationale aandacht genereert.

Per vestiging zijn meerdere beeldschermen in de etalages geplaatst, die passanten informeren over het actuele vacature aanbod van Randstad. Daarnaast worden werkgevers op een dynamische en aantrekkelijke manier gepresenteerd en wordt het Randstad-merk nóg verder geladen. Het content management wordt voor het overgrote deel geautomatiseerd, zodat de medewerkers van de vestigingen zoveel mogelijk tijd overhouden voor hun kerntaken.

Een baan zoek je toch online?

De meest in het oog springende verandering is in werving, selectie en banenmarkt natuurlijk de rol die het internet is gaan vervullen; een nieuwe baan zoek je online. Randstad investeert dan ook flink in een altijd actueel online banenaanbod, online carrière advies, persoonlijke e-learning omgevingen en meer.
Maar het vinden van de perfecte match tussen baan en sollicitant blijft mensenwerk. De meer dan 140 vestigingen van Randstad , waar werkgevers, intercedenten en sollicitanten elkaar ontmoeten zijn daarom net zo belangrijk in de kanalen mix van Randstad. Maar de vestigingen pasten steeds minder bij de moderne aanpak in de andere kanalen. Reden voor Randstad om hun marketing & communicatie strategie écht omnichannel neer te zetten.

Moderne Digitale communicatie

Resulterend in een totaal nieuw opgefrist vestigingsconcept met enkele zeer belangrijke digitale (marketing) middelen; QYN implementeert en beheert deze middelen voor Randstad en heeft de content strategie vormgegeven en geïmplementeerd.
Digitale communicatie vereenvoudigt het communicatieproces van Randstad enorm, terwijl het er ook nog eens erg aantrekkelijk uit ziet. En maakt het bovendien mogelijk om zeer actueel te zijn.

Digitale etalages voor impact

De Randstad vestigingen zijn op afstand goed te herkennen door de digitalisering van de etalage. Het contentprogramma is ontwikkeld vanuit drie hoofddoelstellingen:

  1. Het tonen van een altijd actueel regionaal banenaanbod.
  2. Het presenteren van zogenaamde ‘Topwerkgevers’ waarvoor Randstad altijd kandidaten zoekt.
  3. Inzicht geven in de veelzijdigheid, breedte en diepte van het vacature aanbod van Randstad.

QYN bouwde een koppeling en technologie zodat automatisch de regionaal relevante banen worden opgenomen in álle berichten. Bijvoorbeeld de vacatures van Topwerkgevers en de meest interessante banen binnen 10 kilometer van de vestiging zijn dus altijd actueel. 

 

­MASTERING DIGITAL SHOPWINDOWS

Doe-het-zelf marketing

Randstad ziet de schermen primair als marketingmiddelen voor de intercedenten op de vestiging; een urgente vacature of focus op de lokaal relevante banen kunnen de intercedenten zelf tussenvoegen vanuit een eenvoudig vestigingsdashboard. Maar ze hoeven daarvoor geen cursus ‘content management’ te volgen. QYN heeft met het hoofdkantoor gedefinieerd waar deze vacatures in de mix mogen en hoe ze eruit gaan zien, de intercedent hoeft slechts te bepalen dát ze iets wil tonen in de mix. Zo worden de medewerkers op de vestiging lokaal georienteerde marketingcommunicatie experts!

Instore communicatie ook digitaal

Er is een prachtig scherm met communicatie uitingen vanuit Randstad in de ontvangstruimte en er zijn interactieve schermen (tablets) waar bezoekers meer informatie over werkgevers, vacatures en Randstad kunnen vinden. Ook kunnen ze zich hier inschrijven bij Randstad en testen uitvoeren.
De inzet van dergelijke moderne middelen verlaagt niet alleen de drempel tussen sollicitant en de aanwezige informatie en kennis maar leidt ook tot een modernere uitstraling én brengt de online kanalen nu ook beschikbaar op de vloer! Een marktleider waardig.

Content marketing

Het gecreëerde concept is op meerdere manieren uniek; anders dan online kan het vacature aanbod écht worden geoptimaliseerd op het publiek. ’s Ochtends is de content daarom anders dan ’s avonds. Zo maximaliseert Randstad de kans dat passanten echt gaan kijken naar interessante vacatures. Tegelijkertijd zijn de vacatures in het concept niet zaligmakend; QYN heeft gezorgd voor een afwisselende, beeldende en dynamische mix van beelden om ook echt tot een prettig in het oog springende uitzending te komen die ook de aandacht vestigt op het Randstad merk, zodat je een Randstad vestiging niet zo maar voorbij loopt. Eigenlijk de goedkoopste vorm om brand awareness te creëren en behouden.

IT uitdagingen

Randstad heeft met QYN bewust gekozen voor een professionele partner op het gebied van schermcommunicatie. Zij onderkent namelijk dat én de geboden content én de stabiliteit van de oplossingen essentieel zijn voor een geslaagd omnichannel concept. En daarbij hoort specifieke expertise; of het nu gaat over de uitrolambitie (140 vestigingen), de inpassing van de oplossingen in de draadloze infrastructuur op de vestigingen of om het neerzetten van een duidelijke content visie op de communicatie kanalen. QYN vult de hele dienstverlening in en ontzorgt zo de IT en Marketingcommunicatie afdelingen van Randstad maximaal.

Wilt u ook shoppers activeren of een unieke experience bieden?

Neem contact met ons op of meld u aan voor onze nieuwsbrief!

Vrijblijvend kennismaken