Total

Bij QYN werken gepassioneerde mensen die echt willen helpen, met kennis van zaken & flexibel

Wendela Paagman, Manager Retail Marketing & Communication

Digital Signage is in de moderne Petrol Retail een steeds onmisbaarder medium geworden; communicatie en inspiratie gaan hand in hand om de gehaaste én onhaastende bezoeker een warm Total welkom te geven. QYN heeft Total geholpen met het opnieuw uitvinden van het medium door een doordachte communicatie strategie te ontwikkelen voor de hele klantreis.

Nieuwe communicatie strategie

Petrol Retail verandert in een hoog tempo. Tot enkele jaren geleden waren tankstations grijs, grauw en functioneel, maar de sector heeft een enorme stap gemaakt in het omvormen van de functionele stations naar servicegerichte ontmoetingsplekken.

Onderdeel van die verandering voor Total is ook een opgefriste communicatiestrategie. QYN heeft met Total een nieuw content concept ontwikkeld; Total toont alleen nog eigen informatie, aanbiedingen en producten op de schermen. Zo helpen ze hun gasten het best. En renderen de schermen optimaal, geeft ook Total aan in onderstaande film.

Geavanceerde content mix

Total heeft schermen functioneel toegewezen;

  • Een scherm in het tabakschap informeert en toont actiematige content
  • Scherm(en) bij de ‘bakeries’ tonen de verse broodjes, sappen, salades
  • Stations met een Carwash hebben ook een speciaal content programma hiervoor.
  • Grote LED schermen op snelweglocaties attenderen passerend verkeer op de nieuwe Total stations.
  • Totems nabij de ingang van het station informeren & verleiden tijdens het tanken.

Total differentieert actief per locatie en per tijdslot; de mix van verleidelijke actiemarketing en informatie moet zo naadloos mogelijk aansluiten op de behoeften van de klant. Carwash content draait dus alleen daar waar ook gewassen wordt, en ontbijt – lunch – diner tijden dicteren welke producten wanneer in de content zichtbaar zijn.

Het content programma is gericht op het verhogen van traffic (verleiden tot bezoek), retentie (herhalingsbezoek) en experience (positieve beleving).

­MASTERING PETROL RETAIL

CMS op maat

Het management van de content kanalen wordt centraal gedaan vanuit de QYNcast CMS portal van Total; het beheer van de content blijft eenvoudig, ondanks alle lokale verschillen. QYN heeft de portal namelijk zo ingericht dat hij past op het werkproces van Total en ruimte geeft aan alle verschillen tussen pompstations.

Ook lokale gebruikers kunnen content aanpassen. In Total huisstijl, en wederom met focus op lokale relevantie. Zo is eenvoudig de actieaanbieding van de bakery te vervangen als deze uitverkocht is. Simpel, doelmatig, en meteen bijdragend aan de verkoopresultaten van Total.
Voor de menuborden in de bakery’s is speciale tooling ontwikkeld om prijzen, afbeeldingen en assortiment beheersbaar te muteren.

Goed gastheerschap

Vooral het Aurora tankstation aan de A4 richting Hoofddorp is een ware beleving. In dit station heeft Total haar integrale visie op goed gastheerschap vertaalt naar een zeer prettige beleving; personeel is hulpvaardig, het station oogt sfeervol en uitnodigend, de schermen helpen enorm bij het geven van een ‘goed gevoel’ aan de gasten.

De voordelen van Digital Signage

De content op de schermen is zo pakkend dat Total een ander pluspunt van digital signage heeft ontdekt; er hoeft geen vitrine meer te worden gevuld met verse producten om het assortiment te tonen. Geen verspilling meer kortom!

De benefits van de totaal vernieuwde digitale communicatie zijn zeer direct zichtbaar in de verkoopcijfers in de stations, zowel in het vers als actie assortiment. Klanten reageren ook enorm positief op de geboden content.

Rol van QYN

De totaaloplossing van QYN maakt het voor Total mogelijk om beheersbaar zeer lokaal relevant te communiceren met haar gasten. De doordachte communicatie strategie, en intelligente QYNcast technologie maken zo voor Total het verschil. Bovendien wérkt de oplossing ook in technische zin. QYN heeft als totaalaanbieder de gehele oplossing geleverd en 24/7 onder controle – ultiem comfort.

Schermcommunicatie inzetbaar als strategische oplossing binnen elke branche. Geïnspireerd?

Neem contact met ons op of meld u aan voor onze nieuwsbrief!

Vrijblijvend kennismaken

QYN Nieuws

Volg alle ontwikkelingen

Wij houden de markt continu voor u in de gaten, zo bent u altijd mee met de laatste trends.