Expresso stores

De nieuwe etalage zorgt voor meer traffic en kent een ROI van 1,5 jaar

Expresso Fashion is een Nederlands modemerk met een duidelijk eigen handschrift en een uitgesproken vrouwelijke signatuur. Het verbaast dus niemand dat juist Expresso gekozen heeft voor digital signage in de etalages van haar winkels.

Opvallen in winkelstraat

Fashion is een traditionele markt met veel concurrentie. De verkooporganisatie van Expresso was in het verleden volledig gebouwd op dealers, maar inmiddels heeft Expresso eigen winkels geopend. De winkels zijn in de grotere steden van Nederland op A-locaties gevestigd. Om in deze traditionele winkelstraten op te vallen, zocht Expresso naar een onconventionele etalage. 

Door het vermogen van QYN om mee te denken in een vooruitstrevend concept en niet te blijven hangen in techniek, is het etalagescherm-concept ontstaan. Traditionele paspoppen zijn vervangen door digitale fotomodellen. In de nieuwe etalage weet digital signage passanten tot shoppers te verleiden. Met pakkende content wordt de consument naar de winkel getrokken. Het bewegende beeld verrast, pakt en inspireert!

­MASTERING DIGITAL SIGNAGE

Doordat de etalages nu voornamelijk zijn ingekleed met schermcommunicatie, is performance meer dan ooit belangrijk. QYN's supportafdeling is doorslaggevend geweest voor de keuze van Expresso.

Kostenbesparing

Het businessmodel in fashion verandert. De collecties volgen elkaar steeds sneller op. Een klassieke etalage met wekelijks andere posters is qua kosten bijna niet meer te doen. Digitalisering bespaart kosten en verdient zich terug. Al in anderhalf jaar.

De content wordt door de marketingafdeling centraal eenvoudig aan de thema's van de verschillende collecties aangepast. De nieuwe content draait automatisch in alle filialen. Met één druk op de knop. Zo wordt het merk Expresso vitaal gehouden en het duidelijk eigen handschrift gewaarborgd. 

Digital signage biedt Expresso enorme flexibiliteit en de mogelijkheid om in te spelen op actualiteit. Maar een etalage is een bijzondere context voor digital signage. Hoe ga je om met lichtinval en spiegelende ramen? Hoe vervang je een scherm als hij dicht tegen de ruit hangt? Wij hebben veel ervaring en houden bij de schermkeuze rekening met dit soort factoren.

Innovatie

Expresso opereert in een dynamische markt en verandert continu haar winkels. Op weg naar het uitbouwen van het merk tot een Lovebrand wordt een omnichannel strategie daarbij steeds belangrijker. Esther van Eijk, formulemanager Expresso Fashion vertelt je er alles over!

Schermcommunicatie inzetbaar als strategische oplossing binnen elke branche. Meer weten?

Neem contact met ons op of meld u aan voor onze nieuwsbrief!

Vrijblijvend kennismaken

QYN Nieuws

Volg alle ontwikkelingen

Wij houden de markt continu voor u in de gaten, zo bent u altijd mee met de laatste trends.