KPN winkel

In een minimaal tijdsbestek ruim 120 winkels perfect uitrollen, is topsport!

De omvorming van de Primafoon winkel naar de nieuwe KPN winkel is in alle opzichten een bijzonder project waar we trots op zijn. Uiteindelijk spreken de resultaten voor zich. Het gemiddeld bonbedrag is verhoogd, de verkooptijd verkort en de klanttevredenheid vergroot. In 2008 realiseerden we de basis van dit concept en daarmee waren we de tijd ver vooruit. Inmiddels bouwen we ook weer aan de volgende generatie!

Nieuwe winkelformule

De consument en KPN waren erover uit. De Primafoon was achterhaald. De winkel was niet inspirerend, de wachttijd was veel te lang en er was slechts een klein assortiment aan mobiele toestellen beschikbaar. De winkel was rommelig en allerminst klantgericht. KPN besloot daarom een nieuwe winkelformule te introduceren en zij liet zich daarbij inspireren door trendsetters in de wereld.

De goede ideeën werden naar Nederland gehaald en in een pilot store getest. In Haarlem werden diverse concepten, waaronder touch-tafels, uitgeprobeerd om tot de optimale winkelformule te komen. Dat lukte, maar er ging één ding mis. De toepassingen moesten in ruim 120 winkels geïmplementeerd worden. En vanwege het ondernemende karakter van de pilot was de formule nog niet uitrolwaardig.

Interactieve tafel

QYN heeft zich op dat moment gemeld. Wij werden niet met open armen ontvangen want wij waren al narrowcasting leverancier in de Primafoon. En het 'achterhaalde imago' van de Primafoon straalde ook op ons af. Onterecht bleek later, want wij waren in staat om de droom van KPN daadwerkelijk te realiseren. Waar alle betrokken partijen naar elkaar wezen, boden wij ons aan als hoofdaannemer.

­MASTERING DIGITAL SIGNAGE

Al snel konden wij samen met de creatieve partijen die de pilottafel creërden een interactieve tafel presenteren zoals wij hem zouden maken. Een professioneel touchscreen mooi geïntegreerd en twee-weg interactie tussen scherm en getoonde mobiele toestellen. En we waren in staat om deze interactieve tafels op alle locaties stabiel te laten werken. Heldere procesafspraken met de partijen, componenten met een excellente prijs-kwaliteit verhouding & onze re-engineering ervaring hebben bovendien in een 40 procent lagere prijs geresulteerd.

Projectuitrol

In retail moeten verbouwingen in een minimaal tijdsbestek uitgevoerd worden. Logisch ook, want als de winkel dicht is wordt er niets verkocht. Wij hebben de uitrol aangepakt als een militaire operatie. Ons projectmanagement verzorgde de communicatie tussen alle betrokken partijen en zorgde voor een batchgewijze oplevering. Snel daarop volgde de opdracht om narrowcasting in de winkel onder handen te nemen. We hebben er een professioneel kanaal van gemaakt met een mix van lokale en landelijke boodschappen.

Samen met KPN bouwen we aan iets moois. Een winkelformule die door het eigen winkelpersoneel, de klant en vakjury's wordt gewaardeerd. Nu vertalen we het concept door naar de 21e eeuw door de inzet van live devices. En bij live werkende toestellen komen andere aspecten kijken, zoals beveiliging, batterij en content. Hoe ga je daarmee om? Ook hier pakken we rol als hoofdaannemer op. En wat betreft de winkelformule? Die werkt nog steeds. De wachttijd en verkooptijd zijn korter, het gemiddeld bonbedrag hoger en de klanttevredenheid hoger.

Schermcommunicatie inzetbaar als strategische oplossing binnen elke branche. Meer weten?

Neem contact met ons op of meld u aan voor onze nieuwsbrief!

Vrijblijvend kennismaken

QYN Nieuws

Volg alle ontwikkelingen

Wij houden de markt continu voor u in de gaten, zo bent u altijd mee met de laatste trends.