SNS winkel

Advieskiosken zijn een must bij een moderne toegankelijke winkel met goed advies

De SNS Winkels van SNS Bank bieden een plek waar iedereen gemakkelijk binnenloopt voor het inwinnen van informatie, het afsluiten van producten en voor hulp bij het bankieren via internet. In de winkel staan verkoopadviseurs die de klant helpen. Hierbij worden ze geholpen door touchscreen opstellingen van QYN.

Trendbreuk in de bankwereld

Bij SNS Bank bepaal je zelf hoe, waar en wanneer je je bankzaken regelt. Via internet, via de telefoon, met een adviseur bij jou thuis of in één van de SNS Winkels. In een winkel? Inderdaad. Om gemak, eenvoud en voldoende aandacht te kunnen bieden, introduceert SNS Bank in 2009 als eerste in de bankwereld een winkelformule.

Waar sinds 2007 het aantal bankfilialen in Nederland met een zesde is afgenomen, verdubbelt SNS Bank het aantal filialen in de komende jaren. 150 traditionele bankkantoren worden vervangen door een landelijk netwerk van 300 moderne toegankelijke SNS winkels. 

Rob Langezaal, directie SNS Bank, licht toe: "SNS Bank kiest ervoor om dichterbij haar klanten te komen. Door het landelijke netwerk van winkels neemt onze toegankelijkheid sterk toe"

Advieskiosk

De SNS Winkel is een plek waar iedereen gemakkelijk binnenloopt voor het inwinnen van informatie, het afsluiten van producten en voor advies en hulp bij bankzaken. De aanwezige verkoopadviseurs worden ondersteund door advieskiosken.

­MASTERING DIGITAL SIGNAGE

Op deze touchscreenopstellingen kan de SNS klant via een rijke applicatie informatie over producten en diensten tot zich nemen. Als de klant moet wachten of simpelweg geen behoefte heeft aan een adviseur. Maar het is méér dan een digitale product-kaartenbak. De advieskiosk ondersteunt het service- en verkoopgesprek.

Via beslisbomen wordt de klant voorzien van persoonlijk advies. Daarnaast wordt de klant uitgenodigd voor diverse testen, zoals "Doe de spaartest". En vanzelfsprekend is het mogelijk om diverse voorbeeld berekeningen te maken, die net als andere informatie direct per mail verstuurd kunnen worden. Zo kan de klant kan thuis alles nog eens nakijken.

Narrowcasting

De advieskiosken bieden een echte eye-catcher; schermvullende narrowcasting. Narrowcasting informeert en inspireert de klanten, maar biedt tevens de mogelijkheid tot lokale differentiatie. Dit zorgt voor een persoonlijke en relevante uitzending, die past bij een lokale bankwinkel met een lokaal gezicht.

Met narrowcasting wordt tevens gedifferentieerde actiemarketing mogelijk. De 'hypotheekweek' bijvoorbeeld, die een franchiser organiseert, wordt niet langer alleen in de lokale krant en middels een folderpakket ondersteund. Ook in de winkel wordt hiervoor voor, na en vooral tijdens de actieweek via de narrowcastinguitzending aandacht gevraagd.

Intern communicatiekanaal

Het originele digital signage concept, dat op de consument was gericht, is tevens tot medewerkerskanaal ontwikkeld. Via een afgeschermde applicatie op de advieskiosk krijgt de medewerker toegang tot trainingvideo's en berichten uit de top van SNS Bank. Een efficiënte manier om personeel te informeren en op te leiden.

Schermcommunicatie inzetbaar als strategische oplossing binnen elke branche. Meer weten?

Neem contact met ons op of meld u aan voor onze nieuwsbrief!

Vrijblijvend kennismaken

QYN Nieuws

Volg alle ontwikkelingen

Wij houden de markt continu voor u in de gaten, zo bent u altijd mee met de laatste trends.