de Volksbank Hoofdkantoor

De social media koppeling geeft alle medewerkers inzicht in de 'buzz' over SNS Bank N.V.

Zoals bij veel professionele organisaties is bij de Volksbank veel geinvesteerd in 'Het Nieuwe Werken'. In ons blog 'Interne communicatie móet anders' zetten we al uiteen wat dit betekent voor de medewerkerscommunicatie. Het narrowcasting kanaal dat wij hebben geïmplementeerd voor de Volksbank biedt uitkomst.

Nieuwe MerkenexpoWerken

Het Nieuwe Werken binnen de Volksbank staat voor een diepgeworteld gedachte- goed. Een gedachtegoed, dat is vertaald op het mentale (anders denken, anders gedragen), het fysieke (gebouw en omgeving) en virtuele vlak (ICT middelen en mogelijkheden).

In de kantooromgeving moest het ingrijpend gewijzigde nieuwe werkproces ondersteund en gefaciliteerd worden. Een van de meest ingrijpende veranderingen voor de medewerkers is het verdwijnen van de 'eigen' werkplek of kamer. Maar toch moeten mensen elkaar ontmoeten, vergaderen, samenwerken, eten of zich rustig kunnen afzonderen.

Er is een mix ontstaan van open vloeren met werkplekken, inspirerende vergaderzalen, eetplekken, brainstorm- ruimtes maar ook een bibliotheek en bijzonder vormgegeven bedrijfsrestaurant.

Narrowcasting

De Volksbank medewerkers zijn als gevolg van het nieuwe werken meer in beweging. De vraag is daarmee ook hoe de organisatie impactrijk kan communiceren met haar medewerkers. Waar vind je ze? En hoe komt de boodschap over?

Eén van de pijlers in het interne communicatie beleid van de bank is het ontwikkelde narrowcasting kanaal.

­MASTERING DIGITAL SIGNAGE

Op typische knooppunten zoals koffiecorners, lounge- en zit ruimtes heeft QYN een kanaal geïmplementeerd wat de medewerkers informeert. Simpelweg op plekken waar het kan, zin heeft én leidt tot discussie of reflectie.

Merkenexpo

Om medewerkers van de Volksbank een dynamisch inzicht te geven in de wortels én de toekomst van de bank hebben we een Merkenexpo gecreërd, vol inspiratie en informatie, vormgegeven als een permanente tentoonstelling door het gebouw heen.

Social media buzz

Een bijzonder element in de narrowcasting uitzending is de koppeling met social media. De 'buzz' over de Volksbank en haar merken en producten wordt op creatieve wijze gepresenteerd.

Hierin toont de Volksbank zich als een transparante en open organisatie. Ook negatieve signalen van klanten of uit de maatschappij worden zonder gene getoond. Net zoals live data uit callcenters. Een kenmerk van een lerende organisatie wat ons betreft!

Meerdere merken, één kanaal

Het narrowcasting kanaal is een verbindende schakel, die op alle relevante Volksbank locaties lokaal relevante informatie mixt met informatie uit de hele organisatie. Met haar diverse merken als ASN, BLG Wonen, Regiobank en SNS met bijbehorende doelgroepen betekende dit voor QYN's content studio een flinke krachttoer.

Zoveel sterke merken verbinden in één kanaal met behoud van eigen identiteit is niet makkelijk en dwingt tot het maken van keuzes. Daar waar de valkuil is om te polderen tot een te globaal compromis. Het is de Volksbank gelukt deze keuzes te maken, ondersteund door onze praktische inzichten. 

Het is prettig werken in deze moderne, innovatieve & zorgvuldig gerealiseerde omgeving. Bekijk

meer over 'Het Nieuwe Werken' van de Volksbank.

Schermcommunicatie inzetbaar als strategische oplossing binnen elke branche. Meer weten?

Neem contact met ons op of meld u aan voor onze nieuwsbrief!

Vrijblijvend kennismaken

QYN Nieuws

Volg alle ontwikkelingen

Wij houden de markt continu voor u in de gaten, zo bent u altijd mee met de laatste trends.