Nieuwe Formule KPN Winkel

Ongekend wat voor kennis, energie en wil om te winnen QYN heeft laten zien!

KPN Projectteam

In Den Haag en Haarlem presenteert KPN haar nieuwe winkelformule. Het is een winkel van de toekomst, die nu al open is! Met deze belangrijke mijlpaal positioneert KPN zich weer als innovatieve, vooruitstrevende en leidende retailer en blaast ze de winkelstraat nieuw leven in.

Beleving en interactie centraal

De pilotformule is opgebouwd uit pleinen met smartphones, tablets, DECT-toestellen en de nieuwste gadgets en accessoires. Klanten kunnen er internetten, interactief televisie kijken en bellen.

Om de pleinen heen staan ‘smart walls’ van 2x4 55 inch schermen. De schermen zijn voorzien van infrarood- en Kinect-technologie die reageren op beweging van de bezoeker. Daarmee vormen de schermen levensgrote touchscreens met een diagonaal van meer dan vijfeneenhalve meter.

Iedere accessoire op de pleinen wordt gepresenteerd door een 3.5” TFT scherm en werkt, Accessoire schappen zijn voorzien van elektronische prijskaartjes (ESL’s) zodat de prijs altijd scherp en actueel is.

Klantvriendelijke Winkel

De vernieuwde winkels hebben een geavanceerd wachtrijmanagementsysteem. Bij binnenkomst geven bezoekers via een touchscreen aan waar zij voor komen: kopen, service of reparatie, een via kpn.com ingeplande afspraak of om een online geplaatste bestelling af te halen. Het systeem voorspelt vervolgens hoe lang het duurt voordat de klant aan de beurt is. Op diverse plekken in de winkel wordt aangeven wie er wanneer aan de beurt is.

­MASTERING DIGITAL SIGNAGE

Fred Kok, winkelmanager te Den Haag neemt je mee in de winkel. 

 

Klanten volgen

Bezoekers krijgen als zij de winkel binnenkomen een kaartje met een nummer. Het kaartje bevat een chip, waardoor medewerkers weten welk nummer als eerstvolgende aan de beurt is. Hierdoor hoef je als klant niet meer op zoek te gaan naar een medewerker, maar stapt de medewerker op jou af wanneer je aan de beurt bent.

Hierdoor kunnen klanten zich optimaal laten inspireren in de volledig interactieve omgeving.

Omnichannel benadering

De pilots passen in de multichannelbenadering van KPN om alle contactpunten met de klant, online, winkels en customer contact centers zoveel mogelijk te integreren. In de nieuwe winkels loopt de bezoeker als het ware fysiek de KPN website binnen. Ontdekken en uitproberen staan daarbij voorop. Bezoekers kunnen er via de nieuwste technologieën mogelijkheden ontdekken die hen het beste passen en hun leven en werk makkelijker en leuker maken.

QYN als rechterhand

Het ontwikkelen van een nieuwe winkelformule met zoveel ambitie is niet gemakkelijk. QYN stond KPN bij in het hele project, van concept- en contentontwikkeling, bouwvergaderingen, installatie, oplevering en nu het beheer van het concept.

In nagenoeg alle IT en communicatie elementen in de winkel is QYN betrokken (wij noemen het ook wel de multimediale inrichting):digital signage, winkelaudio,  aansturing van Smartwalls, LED wall, TFT schermen, ESLs en de integratie van tal van IT systemen (RFID, Wachtrijmanagement, klimaatbeheersing) tot een soepel werkend geheel. Soms als ontwerper, bouwer of leverancier, vaak als geweten en aanjager maar altijd als praktisch meedenkende rechterhand van het KPN projectteam. Met een prachtig resultaat!

 

Wilt u ook shoppers activeren of een unieke experience bieden?

Neem contact met ons op of meld u aan voor onze nieuwsbrief!

Vrijblijvend kennismaken