Schermcommunicatie voor de interne organisatie

Schermcommunicatie voor de interne organisatie

Als master in digital signage merken wij dat steeds meer organisaties schermcommunicatie, ofwel Social Walls, inzetten om te communiceren met medewerkers. Met een Social Wall kun je nog meer openheid, transparantie en bewustwording binnen jouw organisatie creëren. De afstand tussen directie en werkvloer moet kleiner worden. en de mening van de klanten zichtbaar op de werkvloer!

Een Social Wall is een perfect middel om te communiceren met medewerkers, klanten en prospects

Social Wall

Een Social Wall is een perfect middel om te communiceren met medewerkers, klanten en prospects en biedt volop mogelijkheden om de interactie met elkaar aan te gaan. Op een Social Wall kun je exact zien wat er zoal op social media over de organisatie wordt gezegd. Via statistieken kun je bijvoorbeeld het aantal bezoekers en/of clicks op de website zien, het aantal afgehandelde calls of andere voor een afdeling cruciale key performance indicators. De data wordt realtime getoond en is daardoor altijd actueel.

socialwall700
Social Wall op het hoofdkantoor van KPN

Nog bewuster klantgericht

Medewerkers kunnen op basis van de informatie die op de Social Wall verschijnt hun handelen aanpassen. Deze moderne en snelle manier van communicatie draagt bij aan een stukje bewustwording van de strategie en kernwaarden, de beleving van een merk, het functioneren van een organisatie of diens rol in de maatschappij. De ontvangen feedback kan als input dienen voor het aanscherpen van het product,- of dienstenaanbod of serviceproposities.

infographic-KPN-social

Maak het interactief!

Voor retailers is winkelpersoneel als direct én persoonlijk contactpunt met klanten het belangrijkste visitekaartje van het bedrijf. Naast de communicatie vanuit de directie met de medewerkers op (hoofd-)kantoren is een goede communicatie met het winkelpersoneel daarom van essentieel belang. Nog beter is als de medewerkers op kantoor ook met het winkelpersoneel kunnen communiceren. Bedenk maar eens wat een waardevolle informatie tussen het winkelpersoneel en bijvoorbeeld de afdelingen Formulemanagement, Marketing of Productmanagement gecommuniceerd kan worden over verkoopresultaten, klanttevredenheid, aankomende campagnes of nieuwe of aangepaste proposities.

sns
SNS Bank pollt haar medewerkers op schermen in de winkel & in kantoren

De kracht van een scherm in de backoffice

Hoe komt deze gewenste tweewegcommunicatie tot stand? Winkelmedewerkers beschikken immers niet over een werkplek en zijn daardoor minder gemakkelijk te bereiken. Denk er eens over om de bestaande digital signage schermen in de winkel voor of na sluitingstijd hiervoor in te zetten. Of nog beter: plaats een scherm in de backoffice of kantine. 

 

Conclusie: van informeren naar luisteren!

Wanneer bij de totstandkoming of het vernieuwen van producten, diensten of serviceproposities met al deze informatie rekening wordt gehouden, kan dit een enorm positief effect hebben op het resultaat van een onderneming. 

Wil je weten wat de mogelijkheden zijn voor jouw organisatie? 
Mail naar Sanne Hoppenbrouwers

sanne2

 

Schermcommunicatie inzetbaar als strategische oplossing binnen elke branche. Meer weten?

Neem contact met ons op of meld u aan voor onze nieuwsbrief!

Vrijblijvend kennismaken

QYN Nieuws

Volg alle ontwikkelingen

Wij houden de markt continu voor u in de gaten, zo bent u altijd mee met de laatste trends.